יום שני, 30 בינואר 2012

סיכויי זכייה בהגרלת לוטו

חלום על זכייה בפרס כספי גבוה בהגרלת לוטו או כל משחק פיס אחר הוא חלום נפוץ ביותר. כל אדם אשר שולח טופס לוטו משתעשע במחשבה אודות הפרס הכספי העצום והשימושים אשר יוכל לעשות בכסף.

זכייה של מיליוני שקלים תאפשר לזוכה לרכוש דירה, רכב, לצאת לטיול בחו"ל וליהנות כפי שרק איש עשיר יכול ליהנות. במהלך הניסיון להגשמת החלום משתתפים צעירים ומבוגרים בכל רחבי העולם (לדוגמה אתר הלוטו האנגלי) במשחקי פיס מידי יום.

את משחקי הלוטו וההימורים בספורט בישראל מפעיל משרד הפיס באופן בלעדי. לוטו קיים בישראל החל משנת 1968, כשכיום מתקיימות כיום הגרלות לוטו בשבוע בימים שלישי ושבת. בכל הגרלה מוגרלים שישה מספרים רגילים מתוך 37 מספרים ומספר אחד אשר מוגדר כמספר הנוסף. מי שיצליח לנחש את ששת המספרים שיעלו בגורל יזכה בפרס הגדול.

גלגל המזלות
הפרס הראשון מוענק לאדם אשר מצליח לנחש את כל ששת המספרים, במידה ולא יהיה אדם אשר הצליח לנחש את כל המספרים בהגרלה מסוימת כספי הפרס יועברו להגרלה הבאה. ניתן לקבל פרסים כספיים מכובדים גם בעבור ניחוש של חמישה או ארבעה מספרים.

הגרלת הלוטו מציעה שלושה סוגים של טפסי לוטו: טופס לוטו רגיל, טופס לוטו שיטתי, טופס לוטו שיטתי חזק. עלות שליחת טופס שיטתי או שיטתי חזק היא גבוה יותר מעלות שליחת טופס רגיל.

מהו טופס לוטו שיטתי או טופס שיטתי חזק?

טופס שיטתי מאפשר לנחש על גבי הטופס מספר גדול יותר של ניחושים. הטופס מערבל את המספרים אשר סומנו בטופס ויוצר צירופים שונים. ריבוי ניחושים מגדיל את סיכויי הזכייה בפרס הגדול. ישנם טפסים אשר מאפשרים מספרים שונים של צירופים בטווחי מחירים שונים. בנוסף לכך מאפשר טופס לוטו שיטתי אפשרות לנחש רק חמישה מספרים והמחשב הוא זה אשר מנחש בעבור בעל הטופס את המספר השישי והמספר הנוסף.

ישנו גם טופס לוטו שיטתי הדורש ניחוש של שמונה, תשעה, עשרה, 11 או 12 מספרים. בעת שליחת הטופס השיטתי המחשב מערבל את המספרים אשר סומנו, מוסיף מספרים נוספים על פי צורך ומסדר אותם בטופס בצירופים משתנים. הנתונים מראים כי הלוטו השיטתי מגדיל את סיכויי הזכייה של הטופס בפרס הגדול.

טופס שיטתי חזק מאפשר לסמן בטופס יותר מספרים חזקים בכל טבלה. רק בטופס לוטו שיטתי חזק מאפשר סימון של כמה מספרים חזקים יחדיו. יש לציין כי מחירו של הטופס החזק הוא גבוה יותר ממחירו של הטופס הרגיל או השיטתי. הסיכוי לזכייה בפרס הגדול באמצעות הטופס החזק גבוה משמעותית בהשוואה לסיכוי הזכייה של טופס לוטו רגיל.

מהו הסיכוי לזכייה בלוטו?

אדם אשר שולח טופס לוטו רגיל עם שתי טבלאות הוא בעל סיכוי של 8,136,744:1 לזכייה בפרס הגדול. אדם אשר שולח לוטו שיטתי משפר את סיכויי הזכייה שלו ל- 508,542:1 ואילו אדם אשר שולח טופס שיטתי חזק מעניק לעצמו סיכוי של 332,112:1 לזכייה בפרס הגדול.